Selasa, 2 Ogos 2011

cinta arina membawa cinta untuk dikongsi

assalamualaikum..
aiii u all lama xdengar cter huhuhu opsss cA yg lama xupdate blog nie.. cory u all.. emmm ari nie cA nk kongsi about love ... tentang cinta.. jom kita hayati u all 

Sebenarnya jodoh itu tiada kaitan dengan keturunan. Hanya belum sampai masanya. Ia bagai meniti jambatan untuk ke seberang. Kalau panjang jambatannya, jauhlah perjalanan kita...kerana cinta adalah indah.. emmm tapi hati manusia yg sukar ditaksir..
Ada orang jodohnya cepat sebab jambatannya singkat. Usia 25 tahun rasanya belumlah terlalu lewat. Dan usia 35 tahun belum apa-apa kalau sepanjang usia itu telah digunakan untuk membina kecemerlangan. Nyatakanlah perasaan dan keinginan anda dalam doa-doa lewat solat. Allah itu Maha Mendengar. Wanita baik untuk lelaki yang baik, sebaliknya wanita jahat untuk lelaki yang jahat. Yakinlah pada janji-Nya kerana kita orang yang beriman.

" Ya Allah ..jika sahabatku jatuh cinta, berikanlah cintanya pada seseorang yang melebihkan cinta padaMU agar bertambah kekuatannya untuk mencintaiMu. ..wahai Maha Penyayang, jika sahabatku jatuh hati, izinkanlah hatinya menyentuh hati orang yang hatinya tertaut padaMu agar sahabatku tidak jatuh dalam jurang cinta yang murah..Wahai Maha Pengasih, jika sahabatku rindu, rindukan dia pada seseorang yang merindui syahid di jalan Mu..Jika sahabatku rindu, jagalah rindunya padaMu agar dia tidak lalai merindui syurgaMu...."

ingatlah;
kekayaan yang paling kaya adalah akal,
kemiskinan yang paling besar adalah jahil,
keburukan yang paling hodoh adalah sesat.
tidak berguna adanya mata andai tidak dapat melihat,
tak guna adanya hati kalau tak tahu menilai.

Nilailah hati itu dengan teliti sebelum pergi mengundur diri kerana segalanya bermula dengan niat yang bertempat di hati.

well, i always amazed those couple who fight a lot but still find their way back together. it is indeed that, people that are meant to be together really do find their way in the end. And i believe that in God blessing, love should not fails to hold two hearts together to face anything and everything. Since it is not always easy to reach the end, that does not gives an excuse to give up trying.

Fate Determines Who Comes Into Our Lives, But Heart Determines Who Stays...





Tiada ulasan:

Catat Ulasan